dimarts, 12 de juny del 2012

Què ha de passar per que una mestra aprengui? I per que jo aprengui?

És interessant fer-se aquesta pregunta. Per que una persona aprengui crec que, primer de tot, n'ha de tenir ganes. Crec que es pot estudiar molt, però si és una cosa que no et motiva, aquest aprenentatge que ha aconseguit es perdrà amb el temps.
Primer de tot, una mestra s'ha de formar de forma teòrica per tal de tenir una base, però crec que, sobretot, les coses s'aprenen quan es fan. Per això te tant de sentit la frase: "si m'ho dius, me'n oblido; si m'ho ensenyes, tinc por a oblidar-ho; si ho faig, ho aprenc". Aquesta és una frase molt utilitzada en el món de l'educació i crec que té molt de sentit. Les coses, majoritàriament s'aprenen amb la pràctica, fent-ho, equivocant-se, pensant en què t'has equivocat, per què i què es pot fer per millorar. Penso que la majoria de nosaltres hem après molt amb aquestes pràctiques. Segurament la moltes pensen com jo quan dic que les coses a l'escoleta van millorar molt des de la primera setmana a la darrera. A més, si una persona ho fa de gust i amb ganes, segurament que aprèn més. En aquest procés, el fet de reflexionar sobre el que es fa, ajuda molt a millorar i a aprendre.