dijous, 26 d’abril del 2012
Reflexió sobre les pràctiques
Fa més de dos mesos que estic fent pràctiques i he de dir que les coses han anat canviant a poc a poc. També he de dir que aquest canvi ha estat cap a millor. Les primeres setmanes van ser, sobretot, d'adaptació, amb les típiques pors de les quals ja he parlat, però que mica en mica han anat desapareixent. És normal, crec, sentir-se una mica perdut al principi, sobretot si es tracta d'una cosa que no has fet mai. Però a poc a poc et vas incorporant a la vida de l'aula, els infants et van coneixent millor i tu a ells, et vas adaptant al ritme, vas aprenent moltes coses i vas millorant amb el que fas. Pens que estar dins una aula d'1 a 2 anys no és el mateix que estar dins una de 2 a 3 anys, ja que els primers infant encara no parlen gaire, però és molt gratificant que entre les poques paraules que saben dir sigui el teu nom. En el meu cas, crec que he tingut sort d'entendre'm bé amb la tutora de l'aula, de la qual puc dir que he après moltes coses. Crec que les pràctiques són un experiència enriquidora, en la qual arribes a aprendre moltes coses que no et poden ensenyar dins les parets de la universitat.
dijous, 19 d’abril del 2012
Una bona pràctica de l'escoleta.
“Agendes:
ens comunicam”
De
forma diària, família i tutora es mantenen comunicats a través de
les agendes. La tutora de l'aula descriu el que han fet els infants
durant la jornada a l'escoleta. Les famílies escriuen alguna cosa
que l'infant ha fet fora de l'aula.
L'agenda
consta de diverses parts: “a casa”, on els pares hi poden
escriure el que vulguin sobre el que els seus infants han fet a casa,
“a l'escoleta” que és omplerta per la tutora, “he dormit” on
els pares poden escriure com han passat la nit els seus infants, ja
que això pot influir al benestar de l'infant durant la seva estada a
l'escoleta, “he berenat” on s'informa als pares si han menjat bé
o no els nins/es i una de “deposicions”.
Com
que els infants encara són petits no poden comunicar bé del tot el
que han fet tant a l'escoleta com a fora d'ella.
Tots
els infants de l'escoleta, de 0 a 3 anys, tenen la seva pròpia
agenda. La tutora de l'aula hi sol escriure a final de la jornada per
poder explicar com ha anat el dia.
Aquest
tipus de pràctica té com a objectiu tenir una constant relació
entre la mestra i les famílies, donar constància de les coses
importants que passen a la vida dels infants quan no estan dins
l'escoleta, comunicar als pares del que fan els seus fills/es dins
les aules, informar als pares de les novetats (programació,
canvis...) o demanar-lis material en cas de que sigui necessari.
Aquesta
pràctica permet treballar fonamentalment la comunicació i la
relació constant amb les famílies. A més, quan es parla amb els
infants sobre el que han escrit els seus pares a les agendes, es
treballa també a nivell socioemocional, deixant que ells expressin
les emocions que senten al recordar el que han fet. També es pot dir
que aquest fet afavoreix el desenvolupament cognitiu ja incita als
infants a fer memòria dels fet passats.
El
centre està bastant satisfet d'aquesta pràctica, ja que incloure i
involucrar a les famílies a l'educació de l'infant és clau pel seu
desenvolupament. A més, totes les educadores del centre donen força
importància a realitzar aquesta tasca.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)