dijous, 31 de maig del 2012

Reflexió del pla de millora


La idea del nostre projecte de millora ens va ser designada per les treballadores del centre. Ja des del primer dia ens van organitzar en grups de treball per dur a terme aquest projecte. Elles havien pensat en fer una espècies d'ambients, però per les seves característiques hem de parlar de racons. L'escoleta Huialfàs és molt gran, té moltes aules i espais molt amplis, però cal dir que aquests estaven una mica desaprofitats, és a dir, s'hi podia treure molt més partit. Les treballadores de l'escoleta ja tenien unes idees prèvies, però no tenien cap tipus de projecte, per tant, no havien pensat ni amb uns objectius ni amb unes necessitats específiques. A partir d'aquí vam començar nosaltres el nostre projecte. Llavors, dia a dia, hem anat realitzant la tasca necessària per dur a terme el muntatge d'aquests racons. Així hem muntat el racó de les cuines, el dels metges o metgesses, el racó de la fosca i el de les disfresses. Aquests racons estan a les quatre aules de 2 a 3 anys, ja que pensam que és en aquesta edat en que es comença a desenvolupar el joc simbòlic.
A partir d'aquest projecte hem après a valorar la importància de fer un anàlisi de necessitats i marcar-nos uns objectius previs, ja que és a partir d'aquí que, posteriorment es pot avaluar i decidir si funciona o no, per què, què és el que pot canviar i com. S'ha de dir que així com hem anat duent a terme el nostre projecte hem realitzat alguns canvis, com per exemple canviar el racó de les pepes pel racó de la fosca. D'aquesta manera també hem pogut veure el que pot funcionar millor i el que no tant.
A partir de l'exposició dels projectes de les nostres companyes me'n he adonat del que es pot arribar a millor la qualitat educativa si algú s'ho planteja. A partir d'un anàlisi previ, de l'observació i d'una mica d'imaginació i creativitat es poden realitzar una sèrie de canvis que poden convertir a l'escoleta en un espai d'una alta qualitat. Personalment, si jo estàs a una escoleta proposaria la realització d'un projecte de millora cada any. A partir dels projectes de millora de les meves també he pogut valorar l'escoleta on estic realitzant les pràctiques ja que, moltes propostes que son realitzades per les meves companyes ja es duen a terme a aquesta escoleta. Però, a part d'això també se m'han donat idees per la meva futura tasca com a educadora, ja que hi ha hagut algunes propostes de millora que m'han agradat molt. Un dels projectes que m'ha cridat especialment l'atenció ha estat el de millora dels materials de l'escoleta, més que res per la proximitat al nostre projecte. En aquest projecte es milloren el materials de molts espais comuns com es el hall o el pati. Crec que el material que han pensat (com el de els cortines amb material natural o reciclat o com el plafons sensorials dins les aules) és molt adequat i atractiu pels infants d'aquestes edats.
En definitiva, crec que la posada en comú dels projectes és una bona opció ja que ens dóna idees les quals poden ser profitoses tant pel nostre projecte com per la nostra futura tasca educativa.

dilluns, 7 de maig del 2012

Desenvolupament del pla de millora

El nostre projecte de millora consisteix en l'optimització dels espais i de recursos del centre. Amb aquest projecte pretenem a més, dur a terme la construcció de racons a les aules de 2 a 3 anys. A l'escoleta hi ha material que es podria aprofitar millor o d'una altra manera. D'aquesta manera és possible aquesta muntatge. A més, aprofitant la bona comunicació amb les famílies, també hem pensat que, el material que necessitem es podria demanar a elles.
A més de tot això, hem pensat que també es podria millorar l'estètica del centre en general, és a dir, dels espais comuns, i fer d'aquests llocs més acollidors.
S'ha de dir que aquest projecte ja s'està duent a terme en aquests moments. Des de fa poc hi ha fet el racó de cuinetes, el de metges i el de la fosca. Actualment hi ha el racó de les disfresses que està en construcció. A més, els espais comuns (passadissos, sala de psicomotricitat, menjador, hall...) han estat decorats i ambientats.
Les practicants de l'escoleta Hiualfàs estem treballant cada dia en aquest projecte juntament amb algunes de les educadores del centre.

divendres, 4 de maig del 2012

Reflexió del contracte d'aprenentatge

Revisant el meu contracte d'aprenentatge he comprovat que he assolit la majoria de coneixements que m'havia proposat. Clar està que aquests coneixements, sobretot pel que fa a les habilitats, són aspectes que encara podrien millorar més. Fent aquesta reflexió m'he sorprès i m'ha ajudat a adonar-me'n més encara de la importància d'aquestes pràctiques, ja que és en el dia a dia on més vas aprenent sobre la teva futura feina i en la que vas millorant a poc a poc.
Penso que és bastant important plantejar-te uns objectius inicials per després poder-ne fer una valoració sobre el que has après i sobre el que encara podries seguir millorant.