dijous, 31 de maig del 2012

Reflexió del pla de millora


La idea del nostre projecte de millora ens va ser designada per les treballadores del centre. Ja des del primer dia ens van organitzar en grups de treball per dur a terme aquest projecte. Elles havien pensat en fer una espècies d'ambients, però per les seves característiques hem de parlar de racons. L'escoleta Huialfàs és molt gran, té moltes aules i espais molt amplis, però cal dir que aquests estaven una mica desaprofitats, és a dir, s'hi podia treure molt més partit. Les treballadores de l'escoleta ja tenien unes idees prèvies, però no tenien cap tipus de projecte, per tant, no havien pensat ni amb uns objectius ni amb unes necessitats específiques. A partir d'aquí vam començar nosaltres el nostre projecte. Llavors, dia a dia, hem anat realitzant la tasca necessària per dur a terme el muntatge d'aquests racons. Així hem muntat el racó de les cuines, el dels metges o metgesses, el racó de la fosca i el de les disfresses. Aquests racons estan a les quatre aules de 2 a 3 anys, ja que pensam que és en aquesta edat en que es comença a desenvolupar el joc simbòlic.
A partir d'aquest projecte hem après a valorar la importància de fer un anàlisi de necessitats i marcar-nos uns objectius previs, ja que és a partir d'aquí que, posteriorment es pot avaluar i decidir si funciona o no, per què, què és el que pot canviar i com. S'ha de dir que així com hem anat duent a terme el nostre projecte hem realitzat alguns canvis, com per exemple canviar el racó de les pepes pel racó de la fosca. D'aquesta manera també hem pogut veure el que pot funcionar millor i el que no tant.
A partir de l'exposició dels projectes de les nostres companyes me'n he adonat del que es pot arribar a millor la qualitat educativa si algú s'ho planteja. A partir d'un anàlisi previ, de l'observació i d'una mica d'imaginació i creativitat es poden realitzar una sèrie de canvis que poden convertir a l'escoleta en un espai d'una alta qualitat. Personalment, si jo estàs a una escoleta proposaria la realització d'un projecte de millora cada any. A partir dels projectes de millora de les meves també he pogut valorar l'escoleta on estic realitzant les pràctiques ja que, moltes propostes que son realitzades per les meves companyes ja es duen a terme a aquesta escoleta. Però, a part d'això també se m'han donat idees per la meva futura tasca com a educadora, ja que hi ha hagut algunes propostes de millora que m'han agradat molt. Un dels projectes que m'ha cridat especialment l'atenció ha estat el de millora dels materials de l'escoleta, més que res per la proximitat al nostre projecte. En aquest projecte es milloren el materials de molts espais comuns com es el hall o el pati. Crec que el material que han pensat (com el de els cortines amb material natural o reciclat o com el plafons sensorials dins les aules) és molt adequat i atractiu pels infants d'aquestes edats.
En definitiva, crec que la posada en comú dels projectes és una bona opció ja que ens dóna idees les quals poden ser profitoses tant pel nostre projecte com per la nostra futura tasca educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada