“Agendes:
ens comunicam”
De
forma diària, família i tutora es mantenen comunicats a través de
les agendes. La tutora de l'aula descriu el que han fet els infants
durant la jornada a l'escoleta. Les famílies escriuen alguna cosa
que l'infant ha fet fora de l'aula.
L'agenda
consta de diverses parts: “a casa”, on els pares hi poden
escriure el que vulguin sobre el que els seus infants han fet a casa,
“a l'escoleta” que és omplerta per la tutora, “he dormit” on
els pares poden escriure com han passat la nit els seus infants, ja
que això pot influir al benestar de l'infant durant la seva estada a
l'escoleta, “he berenat” on s'informa als pares si han menjat bé
o no els nins/es i una de “deposicions”.
Com
que els infants encara són petits no poden comunicar bé del tot el
que han fet tant a l'escoleta com a fora d'ella.
Tots
els infants de l'escoleta, de 0 a 3 anys, tenen la seva pròpia
agenda. La tutora de l'aula hi sol escriure a final de la jornada per
poder explicar com ha anat el dia.
Aquest
tipus de pràctica té com a objectiu tenir una constant relació
entre la mestra i les famílies, donar constància de les coses
importants que passen a la vida dels infants quan no estan dins
l'escoleta, comunicar als pares del que fan els seus fills/es dins
les aules, informar als pares de les novetats (programació,
canvis...) o demanar-lis material en cas de que sigui necessari.
Aquesta
pràctica permet treballar fonamentalment la comunicació i la
relació constant amb les famílies. A més, quan es parla amb els
infants sobre el que han escrit els seus pares a les agendes, es
treballa també a nivell socioemocional, deixant que ells expressin
les emocions que senten al recordar el que han fet. També es pot dir
que aquest fet afavoreix el desenvolupament cognitiu ja incita als
infants a fer memòria dels fet passats.
El
centre està bastant satisfet d'aquesta pràctica, ja que incloure i
involucrar a les famílies a l'educació de l'infant és clau pel seu
desenvolupament. A més, totes les educadores del centre donen força
importància a realitzar aquesta tasca.
A mi també em sembla que aquesta és una molt bona pràctica de centre ja que facilita la comunicació entre famílies i escola i permet que aquells pares que per les raons que sigui no poden acudir al centre dia a dia a acompanyar els seus fills, sàpiguen tot el que passa al voltant d'aquests.
ResponEliminaA més a més els escrits de les famílies també poden aportar informació important a les educadores.