dissabte, 31 de març del 2012

Bones pràctiques 0-3


Les pràctiques que més m'han agradat han estat:

Fem un collage: M'ha semblat una bona forma d'introduir la natura dins les aules. Amb aquesta activitats els infants aprenent que en la naturalesa podem trobar diversitat d'aromes, de colors, de formes... També ens serveix per observar, manipular i descriure plantes o fruites que es troben al nostre entorn més quotidià. M'ha agradat molt perquè és una activitat en la qual els infants participen amb tots els sentits. A més, es tracta de material natural, la qual cosa afavoreix a la qualitat ambiental de l'escoleta, reemplaçant els materials estructurats o prefabricats per grans empreses. Es tracta de tenir dins l'aula o dins l'escoleta una mica de la naturalesa que ens envolta.

L'aigua: Aquesta activitat m'ha agradat molt ja que d'aquesta manera els infants van descobrint les propietats de l'aigua així com també la relació que té aquesta amb diferents elements (pedres, fulles, taps de suro...). L'aigua és un element que es troba dins la nostra vida diària i la qual feim servir moltes vegades al dia. Als infants normalment els hi crida l'atenció i els agrada molt jugar amb ella. En la meva opinió, aquesta és una forma didàctica d'oferir als infants aquest element. A més, es tracta d'una activitat que es pot realitzar independentment de l'estació de l'any, sense preocupar-nos massa de que els infants puguin mullar-se massa. 

1 comentari:

  1. Hola Joana!
    M'ha agradat molt el teu comentari sobre el collage. Tot i que, en aquests moments estam fent practiques a la mateixa escoleta, hem pogut veure que cada aula té la seva manera de treballar, tot i que amb molts trets comuns.
    Referent al collage realitzat amb materials naturals, nosaltres, a la nostra aula, en lloc de fer un collage tenim penjat un mòbil de la primavera, fet amb material natural, com branques, flors, fulles i hem afegit teles i papallones de paper. Tal i com tu bé has dit m'agrada molt la idea d'aprofitar aquest tipus de material i fogir dels estructurats. D'aquesta manera conscienciam als infants de les coses que estam fent, (la primavera), amb el material que tenim a l'abast en el nostre entorn.

    Una abraçada! ;)

    ResponElimina