dijous, 19 d’abril del 2012

Una bona pràctica de l'escoleta.


Agendes: ens comunicam”

De forma diària, família i tutora es mantenen comunicats a través de les agendes. La tutora de l'aula descriu el que han fet els infants durant la jornada a l'escoleta. Les famílies escriuen alguna cosa que l'infant ha fet fora de l'aula.
L'agenda consta de diverses parts: “a casa”, on els pares hi poden escriure el que vulguin sobre el que els seus infants han fet a casa, “a l'escoleta” que és omplerta per la tutora, “he dormit” on els pares poden escriure com han passat la nit els seus infants, ja que això pot influir al benestar de l'infant durant la seva estada a l'escoleta, “he berenat” on s'informa als pares si han menjat bé o no els nins/es i una de “deposicions”.
La tutora normalment llegeix al matí de prest les agendes, per si hi ha alguna cosa que cal saber d'algun infant. En moltes ocasions es parla entre tots del que han fet, per si ells volen fer alguna aportació.
Com que els infants encara són petits no poden comunicar bé del tot el que han fet tant a l'escoleta com a fora d'ella.
Tots els infants de l'escoleta, de 0 a 3 anys, tenen la seva pròpia agenda. La tutora de l'aula hi sol escriure a final de la jornada per poder explicar com ha anat el dia.
Aquest tipus de pràctica té com a objectiu tenir una constant relació entre la mestra i les famílies, donar constància de les coses importants que passen a la vida dels infants quan no estan dins l'escoleta, comunicar als pares del que fan els seus fills/es dins les aules, informar als pares de les novetats (programació, canvis...) o demanar-lis material en cas de que sigui necessari.
Aquesta pràctica permet treballar fonamentalment la comunicació i la relació constant amb les famílies. A més, quan es parla amb els infants sobre el que han escrit els seus pares a les agendes, es treballa també a nivell socioemocional, deixant que ells expressin les emocions que senten al recordar el que han fet. També es pot dir que aquest fet afavoreix el desenvolupament cognitiu ja incita als infants a fer memòria dels fet passats.
El centre està bastant satisfet d'aquesta pràctica, ja que incloure i involucrar a les famílies a l'educació de l'infant és clau pel seu desenvolupament. A més, totes les educadores del centre donen força importància a realitzar aquesta tasca.

1 comentari:

  1. A mi també em sembla que aquesta és una molt bona pràctica de centre ja que facilita la comunicació entre famílies i escola i permet que aquells pares que per les raons que sigui no poden acudir al centre dia a dia a acompanyar els seus fills, sàpiguen tot el que passa al voltant d'aquests.
    A més a més els escrits de les famílies també poden aportar informació important a les educadores.

    ResponElimina